Selecteer een pagina

NOAB presenteert een nieuwe huisstijl tijdens het eerste lustrum op Paleis het Loo

Tevreden reacties bij NOAB-leden te over, maar ook mensen van buitenaf oordelen zéér positief. “Opvallend door de eenvoud”, zegt marketeer Don Akkermans. “Ik heb niet geweten dat jullie al zover zijn. NOAB is een organisatie met een professionele uitstraling. Op zo’n huisstijl kun je best jaloers worden”, zegt Cor Scheffers, CB-voorzitter.

Uit het NOAB-nieuws:

Bij het ontwikkelen van de huisstijl, het nieuwe logo, is rekening gehouden met identiteit, praktische toepasbaarheid en herkenbaarheid. De kwaliteit en het imago die de huisstijl uitstraalt dient in overeenstemming te zijn met hetgeen de organisatie beoogt. In de stijl is gekozen om het karakter van een orde te benadrukken. Een orde wordt in het algemeen geassocieerd met een onderlinge samenhang van bekwamen. De stijl van het logo is daarom symmetrisch, traditioneel, formeel en zakelijk. De afbeelding van Nederland is vervangen door de oranje kleur. Deze kleur zorgt ervoor dat er associaties zijn met nationale samenhang, autoriteit en gezag. Een keurmerk.